“အခြားသူများ”အဖြစ် ခွဲခြားရှုမြင်မှုကို ဘယ်လိုငြင်းပယ်မလဲ အလျှင်အမြန် ပြောင်းလဲနေသော ကမ္ဘာ၏ အလယ်တွင် ကျနော်တို့ ရောက်နေပါသည်။ သူတို့ နိုင်ငံ၏ အပြင်ဘက်တွင် လက်ရှိ နေထိုင်နေရသူက သန်း ၃၀၀ ကျော်ရှိသည်။ ကမ္ဘာ၏ နောက်ဆုံးပေါ် လူမျိုးဖြုတ်သတ်ဖြတ်ခြင်းဟု အများအပြားက ပြောကြသော ရိုဟင်ဂျာများ မြန်မာနိုင်ငံမှ ထွက်ပြေးကြခြင်းမှသည် သမ္မတ ဒေါ်နယ်ထရမ့်က အပြစ်တင်ဝေဖန်ရန် ပြတ်ပြတ်သားသား ငြင်းဆန်ခဲ့သော ဗာဂျီးနီးယားပြည်နယ် ရှားလော့စ်ဗေးလ်၏ လမ်းများပေါ်မှ နာဇီလက်သစ်တို့၏ ချီတက်ပွဲအထိ လူမျိုးရေးကို အခြေခံသော အမျိုးသားရေး ဝါဒက မြင့်တက်လာနေသည်။ လူသားများအနေဖြင့် ကာလတိုတခုအတွင်း စိုးရိမ်ကြောင့်ကြမှု မကြုံတွေ့ရဘဲ ပမာဏ အကန့်အသတ်ရှိသည့် ပြောင်းလဲရေးုကို ပြုလုပ်နိုင်ပါသည်။ ၎င်းက လူသားတို့၏ သဘာဝ တုန့်ပြန်မှု ဖြစ်သည်။ သို့သော်လည်း ထိုစိုးရိမ်မှုကို မည်သို့ တုန့်ပြန်သည် ဆိုသည်က လူမှုရေး ဖြစ်သည်။ လူ့အသိုင်းအဝိုင်းများက ကြီးမားသော၊ လျှင်မြန်သော အပြောင်းအလဲများနှင့် တွေ့သည့် အချိန်တွင် အများအားဖြင့် ပြုတတ်သော တုန့်ပြန်မှုမှာ မည်သူက လူ့အဖွ့ဲ့ အစည်း၏ အဖွဲ့ဝင် အပြည့်အဝ ဖြစ်သနည်းဟု ဖွင့်ဆိုရန် ဖြစ်သည်။ ထိုဖြစ်စဉ်ကို “အခြားသူများ (Others)” အဖြစ် သတ်မှတ်ခွဲခြားခြင်းဟု ကျနော်က ခေါ်ပါသည်။ အခြားသော တုန့်ပြန်မှုမှာ ပြောင်းလဲမှုကို အပြုသောဆောင်သည့် အနေဖြင့် မြင်ခြင်းနှင့် ကျနော်တို့၏ ဘဝနှင့် ကျနော်တို့ မည်သူဆိုသည်ကို မြှင့်တင်ပေးခြင်းအဖြစ် သဘောထားခြင်းတို့ ဖြစ်ပါသည်။ ၎င်းကို ကျနော်က “ပတ်သက်ခြင်းနှင့် ဆက်သွယ်ခြင်း (Belonging and bridging)” ဟု ရည်ညွှန်းပါသည်။ အမေရိကန်ပြည်ထောင်စု ဗာဂျီးနီးယားပြည်နယ် ရှားလော့စ်ဗေးလ်ရှိ လူဖြူကြီးစိုးမှု ထောက်ခံသူများ/Reuters “အခြားသူ”ဟု သတ်မှတ်ခြင်းက တစုံတယောက်ကို နှစ်ချိုက်ခြင်း သို့မဟုတ် မနှစ်ချိုက်ခြင်းနှင့် မဆိုင်ပါ။ သိစိတ်က ဖြစ်စေ မသိစိတ်က ဖြစ်စေ အဖွဲ့အစည်း အသိုင်းအဝိုင်း တခုခုက မိမိသဘောကျသည့် အဖွဲ့အစည်း အသိုင်းအဝိုင်းအတွက် ခြိမ်း ခြောက်မှု ဖြစ်စေသည်ဟု ယူဆခြင်းအပေါ်ကို အခြေခံသည်။ ဆက်ဆံထိတွေ့မှုကို ဆန့်ကျင်သည့် အနေဖြင့် ဖြစ်ပြီး နိုင်ငံရေးသမားများနှင့် မီဒီယာက အဓိက မောင်းနှင်သည်။ များသောအားဖြင့် ၎င်းတို့က အခြားသူများအဖြစ် ခွဲခြားထားသူများကို အများပြည်သူများက မရိပ်မိပါ။ ထို့ကြောင့် ဂလိုဘယ်လိုက်ဇေးရှင်း၊ နည်းပညာနှင့် စီးပွားရေးပြောင်းလဲမှုတို့က ကမ္ဘာ့ စိုးရိမ်ကြောင့်ကြမှုတွင် ပါဝင်နေချိန်၌ လူဦးရေဆိုင်ရာကိစ္စက “အခြားသူများ”အဖြစ် ခွဲခြားသည့်ကိစ္စတွင် အဓိကနေရာမှ ပါဝင်နေသည်။ “အခြားသူ”အဖြစ် သတ်မှတ်ခွဲခြား ယူဆခြင်းက နေရာအလိုက် ကွဲပြားနေပြီး လူမျိုး၊ ကိုးကွယ်သည့် ဘာသာ၊ နိုင်ငံသား သို့မဟုတ် ဘာသာ စကား တို့ကို အခြေခံနိုင်ပါသည်။ အဆိုပါ သတ်မှတ် ယူဆချက်များ ကိုယ်တိုင်က ပြဿနာရှိနေသည်မက ၎င်းတို့က လူများကို အသံတိတ်စေသည်၊ ချယ်လှယ်သည်။ ထို့ကြောင့် ယနေ့ ခေတ်၏ အာဏာဖွဲ့စည်းမှုများတွင် အခြားသူအဖြစ် ခွဲခြားသတ်မှတ်ခြင်းက မည်သို့ ရောက်လာသည်ဆိုခြင်းနှင့် ပတ်သက်၍ ကျနော် အထူး စိုးရိမ်ပါသည်။ အပြောင်းအလဲက အဓိပ္ပါယ်ရှိစေရေး ကျနော်တို့ကို ကူညီရာတွင် လူ့အဖွဲ့အစည်း ခေါင်းဆောင်များနှင့် ယဉ်ကျေးမှုက ကြီးမားလွန်းသော အခန်းကဏ္ဍမှ ပါဝင်နေသည်။ စိုးရိမ်ကြောင့်ကြမှုကို ကျနော်တို့ ဘယ်လိုတုန့်ပြန်သည်ဆိုသည့်အပေါ် ကြီးစွာ သက်ရောက်စေသည်။ အမေရိကန်ပြည်ထောင်စု ဗာဂျီးနီးယားပြည်နယ် ရှားလော့စ်ဗေးလ်ရှိ လူဖြူကြီးစိုးမှု ကန့်ကွက်ဆန္ဒပြသူများ/Reuters ဥပမာပြရလျှင် အမေရိကန်နိုင်ငံတွင် နိုင်ငံရေးသမားများက “အဲဒီ မက္ကဆီကန်တွေ”၊ “အဲဒီ မွတ်ဆလင်တွေ” အစရှိသဖြင့် သူတို့ မည်သည့်အခါမျှ ပြောကြမည် မဟုတ်ပါ။ သို့သော်လည်း သမ္မတ ဒေါ်နယ်ထရမ့်က လူများ ပို၍ တိတိလင်းလင်း ပြောဆိုရဲလာအောင် လမ်းဖွင့်ပေးခဲ့သည်။ ယခုအခါတွင် ကျနော်တို့၏ ခေါင်းဆောင်ပိုင်းမှသာလျှင် မဟုတ်ဘဲ ကျနော်တို့၏ သတင်းအချက်အလက် ကွန်ရက် အများအပြားတွင် ခွဲခြားရန် နှင့် လူသားဂုဏ်သိက္ခာ နိမ့်ကျစေရန် ပွင့်ပွင့်လင်းလင်း တောင်းဆိုမှုများ အကျယ်တဝင့် ရှိနေပြီ ဖြစ်သည်။ ဒေါ်နယ်ထရမ့် ထံမှ ထွက်လာသည့် အပြောအဆိုများနှင့် စကားလုံးများက “အခြားသူ”အဖြစ် ခွဲခြားခြင်း ဖွင့်ဆိုချက်နှင့် ပုံမှန်ကိစ္စတခုလို သတ်မှတ်ခြင်း ၂ ခုလုံးကို စတင်စေခဲ့သည်။ ကျနော်တို့ တန်ဖိုးထားသည့် အရာအားလုံးအတွက် ခြိမ်းခြောက်မှု ဖြစ်ပါသည်။ အဖြစ်မှန်များနှင့် တိုက်ရိုက်ဆန့်ကျင်၍ မက္ကဆီကန်များကို “မုဒိန်းကောင်များ၊ မူးယစ်ဆေးရောင်း သူများ” အဖြစ် ခေါ်သည့် အချိန်တွင် သူတို့ကို နိုင်ငံမှ ပြန်လည်နှင်ထုတ်ရန် နှင့် ကျနော်တို့ကို ပိုင်းခြားမည့် တံတိုင်းတခု တောင်းဆိုရန် ပိုမို၍ လွယ်ကူသော ခြေလှမ်းဖြစ်လာသည်။ ဖယ်ထုတ်ခြင်းနှင့် လူအဖြစ်မှ လျော့ချခြင်း နိုင်ငံ ခေါင်းဆောင် အများအပြားက သုံးစွဲနေသည့် စကားလုံးများက “အခြားသူ”ဟု သတ်မှတ်ခြင်းခံရသူများနှင့် ပတ်သက် ၍ ပြည်သူတို့၏ စိုးရိမ်ပူပန်မှုနှင့် ကြောက်လန့်မှုကို အသက်ဝင်စေသည်သာမက ဖယ်ထုတ်ခြင်းနှင့် လူသား ဂုဏ်သိက္ခာ ထိခိုက်ကျဆင်းစေရေး ဖြစ်စဉ် အသစ်များကိုလည်း ဖန်တီးပေးခဲ့သည်။ လက်ယာစွန်း အမျိုးသားရေး ဝါဒီများနှင့် အခြားသူအဖြစ် ခွဲခြားခြင်းများ မြင့်တက်လာခြင်းနှင့် ပတ်သက်၍ ဖွင့်ဆိုရန် အ များစုက စီးပွားရေး ကျဆင်းမှုအပေါ်တွင်သာ အာရုံစိုက်ကြသော်လည်း ၎င်းတခုတည်းက ကမ္ဘာတလွှားမှ စိုးရိမ်ပူပန်မှုများကို ဖြစ်စေသည် မဟုတ်ပါ။ စီးပွားရေး ကျဆင်းခြင်း မရှိသော်လည်း ဆွီဒင်နိုင်ငံတွင် အမျိုးသားရေးဝါဒ အခြေပြု အဖွဲ့အစည်းများ မြင့်တက်လာခြင်းနှင့် ရင်ဆိုင်နေရသည်။ ဒေါ်နယ်ထရမ့်ကို မဲပေးခဲ့သူများထဲတွင် ချမ်းသာကြွယ်ဝသော လူဖြူများလည်း ပါဝင်သည်။ ဆင်းရဲ နွမ်းပါးသူများ နှင့် အလုပ်သမား လူတန်းစားများ သက်သက်သာ မဟုတ်ပါ။ စီးပွားရေးက အရေးမကြီးဟု ဆိုလိုခြင်း မဟုတ်ပါ။ စီးပွားရေးတခုတည်းနှင့် ဇာတ်ကြောင်းတခုလုံးကို ရှင်းမပြနိုင်ဟု ဆိုလို ခြင်းသာ ဖြစ်ပါသည်။ ၁၉၆၀ နှစ်များအတွင်းတွင် အမေရိကန်နိုင်ငံ၌ နိုင်ငံသား အခွင့်အရေး ဆိုင်ရာ အရေးပါသော အောင်မြင်မှု အများအပြား ရရှိခဲ့ပြီးနောက် အဆိုပါ အောင်မြင်မှုများ အပေါ် တောင်ပိုင်းသားလူဖြူတို့၏ နာကျည်းမှုကို တငွေ့ငွေ့ လောင်ကျွမ်းစေရန် အခွင့်ကောင်းယူ၍ ရှေးရိုးစွဲဝါဒီ အထက်တန်းလွှာများက ဗျူဟာချမှတ်ခဲ့သည်။ လူဖြူတို့၏ မခံမရပ်နိုင်မှုကို မီးထိုးပေးသည့် တောင်ပိုင်းဗျူဟာနှင့် အတူ ရီပတ်ဘလစ်ကင်ပါတီ ပြန်လည် ပြင်ဆင်ရေးတွင် သူတို့ အောင်မြင်မှု ရရှိခဲ့သည်။ နောက်ဆုံးတွင် ပြည်သူတို့အား ကာကွယ်ရေးမှ အရင်းရှင် ကာကွယ်ရေးသို့ အစိုးရက ပြောင်းသွားသည်။ “အခြားသူ”များအပေါ် ကြောက်ရွံ့မှုကို ဗျူဟာမြောက်စွာဖြင့် မည်သို့ ဖန်တီးရမည်၊ အသုံးပြုရမည် ဆိုသည်ကို ရှေးရိုးစွဲ အထက်တန်းလွှာများက ကောင်းစွာ သိကြသည်။ သမ္မတ နစ်ဆင်က “ဥပဒေနှင့် အမိန့်” ဆိုသည့် စကားလုံးကို စတင်သုံးစွဲခဲ့ချိန်တွင် သူ့အပေါ် လူကြိုက်များမှု အခိုင်အမာ ရရှိခဲ့ခြင်းမှာ သူက ရှေးရိုးစွဲဝါဒီ လူဖြူတို့၏ ကြောက်ရွံ့မှု ပုံစံတမျိုးကို ဖော်ပြနေသောကြောင့် ဖြစ်သည်။ အလုပ်အကိုင်များကြောင့် အဓိက မဟုတ်ပါ။ လူမှုရေး အစီအစဉ် ပြောင်းလဲခြင်းကြောင့် ဖြစ်ပါသည်။ စီးပွားရေး ကျဆင်းမှုတခုကြောင့် ဟုလည်း အတိကျ မဟုတ်ခဲ့ပါ။ နစ်ဆင်၏ ဗျူဟာမှ ရလဒ်က ချမ်းသာကြွယ်ဝသူများအတွက် အကျိုးဖြစ်စေသည့် စီးပွားရေးတခုကို သေချာစေခဲ့သည်။ အခြားသော အုပ်စုတခုကို ကြောက်ရွံ့ရန် လိုအပ်နေခြင်း အပေါ် ပြည်သူများက ကိုယ်တိုင်ဖော်ထုတ်ခြင်းလည်း မပြုခဲ့ ကြပါ။ ခေါင်းဆောင်ပိုင်းက အဓိကကျသည့် အခန်းကဏ္ဍမှ ပါဝင်ခဲ့သည်။ နှစ်ပေါင်းများစွာ အတူနေထိုင်ခဲ့သူများအတွက် ပင်လျှင် အဆိုပါ ကွဲပြားခြားနားမှုများက ခြိမ်းခြောက်မှု ဖြစ်လာနေကြောင်း ရုတ်တရက် ခံစားသွားအောင် ပြုလုပ်လေ့ရှိသည်။ လတ်တလောတွင် အမေရိကန်တွင် စာရွက်စာတမ်း အထောက်အထားမရှိဘဲ နေထိုင်သူများ (အများအပြားမှာ သူတို့ သက်တမ်း တလျှောက်လုံး အမေရိကန်တွင် နေထိုင်ခဲ့ကြသူများ) နှင့် ပတ်သက်၍ ပြောဆိုနေမှုများက လူသန်းပေါင်းများစွာအတွက် ကြောက်ရွံ့မှုများ ဖန်တီးခဲ့သည်။ ကလေးငယ်များကို ခြိမ်းခြောက်ခဲ့သည်။ အသိုင်းအဝိုင်းများ ကြားတွင် ယခင်က မရှိခဲ့သော သံသယနှင့် ဒေါသများကို ဖန်တီးခဲ့သည်။ အကယ်၍ စားသောက်ဆိုင်မှ စားပွဲထိုးတယောက်တွင် စာရွက်စာတမ်း အထောက်အထားများ မရှိဟု သံသယရှိပါက သက်ဆိုင်ရာသို့ တိုင်ရန် သင့် မသင့် သူ၏ ဖခင် ဖြစ်သူက မေးနေကြောင်း တောင်ပိုင်းမှ ကျနော့် မိတ်ဆွေတယောက်က ပြောပြပါသည်။ လွန်ခဲ့သော ၅ နှစ်လောက်ကဆိုလျှင် ထိုထက် သူ့ကို ဝန်ဆောင်မှု ပေးနေခဲ့သော စားပွဲထိုးနှင့် ပတ်သက်၍ ထို အတွေးမျိုး သူ တွေးမိလိမ့်မည် မဟုတ်ပါ။ အဆိုပါ စိုးရိမ်မှုကို မည်သူက လှုံ့ဆော်ခဲ့ပါသနည်း။ စကားလုံးများ၏ စွမ်းအားနှင့် ပြည်သူတို့၏ ဘဝတွင် တွေကြုံရသော အရေးပါသည့် အချက်များ၏ နက်ရှိုင်းမှုကို ပရိသတ်ကို လှုံဆော်ပေးနိုင်သူ နိုင်ငံရေးသမားက နားလည်သည်။ အဆိုပါ နိုင်ငံရေးသမားများက သူတို့ပြောသည့် စကားကို သူတို့ ယုံကြည်ရန် မလိုအပ်ပါ။ ကျနော်တို့ ပြောသော၊ ကျနော်တို့ နေထိုင်သော ဇာတ်ကြောင်းများက အချက်အလက်များ မဟုတ်ပါ။ သို့သော်လည်း ကျနော်တို့၏ တန်ဖိုးများ၊ ကြောက်ရွံ့မှုများနှင့် မျှော်လင့်ချက်များ ဖြစ်ပါသည်။ အားလုံးက အတိုင်းအတာတခုအထိ သြဇာ သက်ရောက်နိုင်ပါသည်။ ကျနော်တို့ပြောသော ဇာတ်ကြောင်းများက ရောင်ပြန်ဟပ်ခြင်း သက်သက ်မဟုတ်ပါ။ ပုံဖော်ခြင်းလည်း ဖြစ်နိုင်ပါသည်။ အပြောင်းအလဲနှင့် ပတ်သက်၍ စိုးရိမ်ကြောင့်ကြခြင်းက သဘာဝ ဖြစ်ပါသည်။ သို့သော်လည်း အခြားသူအဖြစ် ခွဲခြားခြင်းက သဘာဝမဟုတ်ပါ။ လူမှုရေးအရ၊ ယဉ်ကျေးမှုအရ တည်ဆောက်ထားခြင်း ဖြစ်ပါသည်။ အောက်တိုဘာလအတွင်း ရန်ကုန်မြို့တွင် ပြုလုပ်ခဲ့သော ဘာသာပေါင်းစုံ ဆုတောင်းပွဲ/သက်ထွန်းနိုင်/ဧရာဝတီ ထို့ကြောင့် ယနေ့ ခေတ်၌ ကျနော်တို့တွင် ပေါင်းစုနေသော စိုးရိမ်ကြောင့်ကြမှုများကို မည်သို့ တုန့်ပြန်မည်နည်း။ ကျနော်တို့တွင် ကွဲပြားခြားနားမှုများ ရှိနေသည်ကို အသိအမှတ်ပြုရင်း အခြားသော အဖွဲ့အစည်းများဆီနှင့် ကျနော်တို့၏ ပင်ကိုယ်ဗီဇ ကြားတွင် လူသားဆန်မှုနှင့် ဆက်သွယ် ဝေမျှမည့် တံတားတခု ထိုးမည်လား။ သို့ မဟုတ် ကျနော်တို့က အခြားသော လူ့အဖွဲ့အစည်းများနှင့် ဝေးရာသို့ ခွဲခွာခြင်းအားဖြင့် “ငါတို့ နှင့် သူတို့” ဆိုသည့် ပုံပြင်မှားများကို ပြောရန်၊ ယုံကြည်ရန် ပြုလုပ်ရင်း လူသား ဂုဏ်သိက္ခာ ကျဆင်းစေမည့် အလေ့အထများကို အားပေးမည်လား။ “အခြားသူ”အဖြစ် ခွဲခြားသတ်မှတ်ခြင်းကို ဖြေရှင်းမည့် အဖြေက ကျနော်တို့ ပြောသော ဇာတ်ကြောင်းများမှ လာရမည် ဖြစ်သည်။ ကမ္ဘာက သိမ်မွေ့နက်နဲသော အပြောင်းအလဲများ ရှိနေချိန်တွင် စစ်မှန်စွာ သက်ဆိုင်ပါဝင်မှုရှိသည့် လူမှုအသိုင်းအဝိုင်းများ ကျနော်တို့ မည်သို့ တည်ဆောက်မည်နည်း။ ကနေဒါနိုင်ငံကို အပြုသဘောဆောင်သော နမူနာတခုအဖြစ် ကြည့်နိုင်ပါသည်။ ခက်ခဲသော ပြဿနာများ ရှိနေသော်လည်း ကနေဒါနိုင်ငံက “ကိုယ်ပိုင်စရိုက် လက္ခဏာကို ထိန်းထားသည့်” လူမျိုးစု စုံလင်သော လူဦးရေ တခုအဖြစ် ပြောနိုင်ပါသည်။ ကနေဒါနိုင်ငံသားများသည် “အခြားသူ”များနှင့် ဆက်သွယ်ရင်း သူတို့၏ ဘာသာရေးနှင့် လူမျိုးရေး နောက်ခံအကြောင်းများကို ထိန်းထားနိုင်ခဲ့သည်။ ကနေဒါမှ လက်ယာစွန်းရောက်များက ၁၀ ရာခိုင်နှုန်း မရှိပါ။ အကယ်၍ ကျနော်တို့က ကမ္ဘာတလွှားမှ အစွန်းရောက်ဝါဒလှိုင်းကို ရင်ဆိုင်မည်ဆိုလျှင် ကွဲပြားခြားနားမှုများကြားမှ ဆက်သွယ်ပေါင်းကူးမှုများကို ဖန်တီးရမည် ဖြစ်သည်။ ကျနော်တို့၏ စိုးရိမ်ကြောင့်ကြမှုများက ဗျူဟာမြောက် အနိုင်ယူမှုများကို ခုခံရမည် ဖြစ်သည်။ ဆက်သွယ်ပေါင်းကူးရာတွင် ကျနော်တို့က အခြားသူများအတွက် တံခါးဖွင့်ရမည်သာမက ကျနော်တို့ ကိုယ်တိုင်လည်း ပြောင်းလဲရန် တံခါးဖွင့်ရမည် ဖြစ်သည်။ ကျနော်တို့ အားလုံးနှင့် သက်ဆိုင်သော လူ့အသိုင်းအဝိုင်းတခု ပူးပေါင်း ဖန်တီးရေးတွင် တက်ကြွစွာ ပါဝင်ရမည် ဖြစ်သည်။ “အခြားသူများ”အဖြစ် ခွဲခြားသတ်မှတ်ခြင်း၏ ဆန့်ကျင်ဖက်က တူညီခြင်း (Saming) မဟုတ်ပါ။ ပတ်သက်ခြင်း (Belonging) ဖြစ်ပါသည်။ ပတ်သက်ခြင်းက ကျနော်တို့ အားလုံး တူညီသည်ဟု ဆိုလိုခြင်း မဟုတ်ပါ။ ကျနော်တို့ အားလုံးပါဝင်နေသည့် လူ့အဖွဲ့အစည်းတခုတွင် ကျနော်တို့၏ ကွဲပြားခြားနားမှုများကို အသိအမှတ်ပြုခြင်း၊ လက်ခံခြင်းဟု အဓိပ္ပါယ်ရပါသည်။ (John A Powell သည် ကယ်လီဖိုးနီးယားတက္ကသိုလ် ဘာကလေရှိ Haas Institute for a Fair and Inclusive Society မှ ဒါရိုက်တာဖြစ်ပါသည်။ သတင်းစာပါ ၎င်း၏ Us vs them: the sinister techniques of ‘Othering’ – and how to avoid them ကို ဘာသာပြန်ဆိုသည်။) The post “အခြားသူများ”အဖြစ် ခွဲခြားရှုမြင်မှုကို ဘယ်လိုငြင်းပယ်မလဲ appeared first on ဧရာဝတီ.
Source : http://ift.tt/2AgzKeL
via IFTTT
No comments:
Post a Comment