Saturday, March 31, 2018

“ဒု႒ဝတီကိုလြန္၍” ႐ုပ္ရွင္ဖန္တီးသူ၊ ဒါ႐ိုက္တာ အာကာႏွင့္ ေတြ႕ဆုံျခင္း

“ဒုဋ္ဌဝတီကိုလွန်၍” ရုပ်ရှင်ဖန်တီးသူ၊ ဒါရိုက်တာ အာကာနှင့် တွေ့ဆုံခြင်း ၂၀၁၇ – ၂၀၁၈ ခုနှစ်ဟာ မြန်မာ့ရုပ်ရှင်လောက အတွက် အပြောင်းအလဲတခု ဖြစ်လာတဲ့နှစ်လို့ ဆိုနိုင်ပါတယ်။ သာမန် ချစ်၊ ကြိုက်၊ ကွဲညား ၊ ဟာသကား စတဲ့ ပုံမှန် သမရိုးကျ ဇာတ်လမ်းတွေထဲကနေ ကွဲထွက်ပြီး မတူညီတဲ့ ရိုက်ကူးချက်တွေနဲ့ သိသိသာသာ ပုံစံကွဲလာတဲ့ ရုပ်ရှင်ဇာတ်ကားတွေ ဒီခုနှစ်တွေ အတွင်းမှာ ထွက်ရှိလာပါတယ်။ ၂၀၁၈ ခုနှစ်အတွင်း အသစ် ရုံတင်ပြသသွားမယ့် ရုပ်ရှင်ဇာတ်ကားတွေထဲမှ လူငယ် ဒါရိုက်တာ အာကာ ရိုက်ကူးတဲ့ “ဒုဋ္ဌဝတီကိုလွန်၍” ရုပ်ရှင်ကားဟာလည်း Facebook အသုံးပြုသူ လူငယ်တွေကြားမှာ စိတ်ဝင်စားမှု အထူး မြင့်မားလျက် ရှိပါတယ်။ မြန်မာနိုင်ငံမှာ တွေ့ရခဲ့တဲ့ ဇာတ်လမ်းပုံစံမျိုး ရိုက်ထားတဲ့ ဒီရုပ်ရှင်ဟာ မြန်မာရုပ်ရှင်လောက အတွက် အပြောင်းအလဲ တခု ဖြစ်လာဦးမလားဆိုတာ စိတ်ဝင်စားစရာပါ။ အဆိုပါ အကြောင်းအရာတွေနဲ့ ပတ်သက်ပြီး “ဒုဋ္ဌဝတီကိုလွန်၍” ရုပ်ရှင် ရိုက်ကူးဖန်တီးသူ လူငယ် ဒါရိုက်တာ အာကာနဲ့ ဧရာဝတီ သတင်းဌာနမှ Lifestyle အယ်ဒီတာ သီဟတိုးက အခုလို တွေ့ဆုံမေးမြန်း ထားပါတယ်။ မေး။ ။ ပထမဆုံး ကိုအာကာ အကြောင်း အရင်ဆုံး မိတ်ဆက်ပေးပါ။ ဘယ်အချိန်က စပြီး အနုပညာ လုပ်ဖြစ်ခဲ့တာလဲ။ ဖြေ။ ။ ကျနော်က အရင်တုန်းက အိုင်တီသမား၊ ကွန်ပျူတာနဲ့ ပတ်သက်တာပဲ လုပ်တာ။ လုပ်နေရင်းနဲ့မှ တဆင့် ကျနော့် အိုင်တီ အလုပ်က ကံကောင်းချင်ကနေ စင်ကာပူကနေ တခြားနိုင်ငံတွေကို သွားရတာ။ သွားနေရင်းနဲ့မှ ကျနော် Travel လုပ်နေရင်း ဓာတ်ပုံရိုက်တာကို ဝါသနာပါတယ်။ အဲဒီ အချိန်မှာ ကျနော့်ညီကလည်း မြန်မာပြည်မှာ သီချင်း အဆိုတော် လုပ်နေတော့ ကျနော် ဓာတ်ပုံ ရိုက်တဲ့ ကင်မရာလေးနဲ့ပဲ သူ့ရဲ့ Music Video ရိုက်ပေးပါဆိုတော့ ဒီမှာ ပြန်လာရိုက်တယ်။ ရိုက်ရင်းနဲ့မှ ကျနော့် Music Video လေးတွေ အွန်လိုင်းတင်တော့ လူတွေကလည်း အားပေးတယ် ဆိုတော့ ကျနော် မြန်မာပြည်ကို ပြန်လာပြီး Music Video တွေ ရိုက်မယ်ဆိုပြီး စင်ကာပူကနေ ခွင့်ယူပြီး မြန်မာပြည်ကို ပြန်လာတယ်။ ပြန်လာပြီးတော့ Travelogue လေးတွေ ရိုက်တယ်။ ရိုက်ပြီးတော့မှ ပြန်တင်တော့ လူတွေက အားပေးတယ်ဆိုတော့ ကံကောင်းချင်တော့ ၂၀၁၁ လောက်တုန်းက US က ထုတ်လုပ်ရေးတခုကနေ ရုပ်ရှင်ရိုက်ချင်လို့ ဆိုပြီး ကျနော်တို့ကို Script လေးတခု ရေးခိုင်းတယ်။ အဲဒီ Script ကို သူတို့ကို Submit လုပ်ပေးပြီးတဲ့အခါ သူတို့ပေးတဲ့ ဘတ်ဂျက်က အရမ်း နည်းတော့ မရိုက်ဖြစ်ဘူး။ အဲဒီနောက် ၂၀၁၆ ဒီကို ပြန်ရောက်ပြီးတဲ့အခါ Golden Hour နဲ့ တွေ့ပြီး သူတို့ကလည်း ထုတ်လုပ်ရေး လုပ်ချင်လို့ပါ ဆိုပြီး ကျနော်နဲ့ ရိုက်ဖြစ်သွားတာပါ။ မေး။ ။ “ဒုဋ္ဌဝတီကိုလွန်၍” အပါအဝင် တခြား ကိုအာကာ ရိုက်ထားတဲ့ ဇာတ်ကားတွေ အကြောင်း ပြောပြပေးပါဦး။ ဖြေ။ ။ Golden Hour က ရုပ်ရှင် ၄ ကား ထုတ်ပေးတယ်။ ကျနော်တို့ အာကာ Production နဲ့ ထုတ်လုပ်တာ ၃ ကား၊ ဒါရိုက်တာ စတီးလ်နဲ့ ရိုက်တာ ၁ ကား။ ကျနော်တို့ရဲ့ “ဒုဋ္ဌဝတီကိုလွန်၍” ရုပ်ရှင်ရယ်၊ “ကြိုးဖုန်း” “ကမ္ဘာနှစ်ထပ်” စတဲ့ ရုပ်ရှင် ၃ ကားပေါ့နော်။ အဲဒီ ၃ ကားမှာ “ဒုဋ္ဌဝတီကိုလွန်၍” က ပထမဆုံးကားပါ။ သူက အက်ရှင်နဲ့ Adventure Type ကို သွားတာ။ “ကြိုးဖုန်း” ကကျတော့ မအိန္ဒြာကျော်ဇင်၊ ကိုဖြိုးငွေစိုး၊ ရွှေအိမ်စည်၊ ရဲနောင်၊ အောင်ရဲထွေး တို့နဲ့ ရိုက်ထားတာ အဲဒါက သရဲကား။ ပြီးခဲ့နှစ် ၂၀၁၇ ခုနှစ် ဇွန်လလောက်က ရိုက်ထားတာ။ “ကမ္ဘာနှစ်ထပ်” ကကျတော့ မကြာသေးဘူး။ ဒီဇင်ဘာ၊ ဇန်နဝါရီကမှ ရိုက်ထားတာပါ။ သူကကျတော့ ကိုနိုင်းနိုင်းနဲ့ မေကဗျာ၊ မေမြင့်မိုရ်ပါတယ်။ ကလေးသရုပ်ဆောင် ပြည့်ပြည့် သူကတော့ အဓိကပေါ့။ ရှေ့က နှစ်ကားက ဆင်ဆာကျထားပြီးပြီ။ တကားကတော့ မေလ ၄ ရက်နေ့ တင်မယ်။ နောက်ဆုံး တကားကတော့ အခုမှ Edit လုပ်တုန်း။ ဆင်ဆာလည်း လျှောက်ထားတာ မကြည့်ရသေးဘူး။ မေး။ ။ “ဒုဋ္ဌဝတီကိုလွန်၍” ဇာတ်ကားက မကြာခင် ရုံတင်တော့မှာ ဆိုတော့ အဲ့ဇာတ်ကားနဲ့ ပတ်သက်ပြီးတော့ ဘယ်လောက် မျှော်မှန်းထားလဲ။ ဖြေ။ ။ မျှော်မှန်းထားတာက ပြောရခက်တယ်ဗျ။ ဒီမှာကာ အချစ်ကား ကြည့်တယ်၊ ဟာသကား ကြည့်တယ်။ အက်ရှင် ကားတွေ အရမ်းနည်းတယ်။ နည်းနေတဲ့ အချိန်မှာ ကျနော်တို့ကား တင်ရင် ပေါက်မလား၊ မပေါက်လား မပြောတတ်ဘူး။ ပရိသတ်က လက်ခံမလား၊ လက်မခံဘူးလားလည်း မပြောတတ်ဘူး။ အသစ်တွေ ဖြစ်နေတယ်။ ဒါရိုက်တာအသစ်ဖြစ်တဲ့ အတွက်လည်း အဆင်ပြေချင်မှ ပြေမှာပါ။ ဘာလို့လဲဆိုတော့ တနိုင်ငံလုံး အနေအထားနဲ့ ပြန်ကြည့်ရင် ကျနော်တို့ကို မသိတဲ့သူတွေက အများကြီးပဲ။ ရန်ကုန်၊ မန္တလေးလောက်ပဲ သိရင်သိမှာပေါ့။ အင်တာနက် Access မရှိတဲ့ နေရာတွေ ကျနော်တို့ ဒီကား တိုးလို့ရပါမလား။ အဲတခုတော့ ရှိတာပေါ့။ ဒါပေမယ့် ကျနော်တို့ အကောင်းဆုံး လုပ်ထားတာ ဖြစ်တဲ့ အတွက် သူတို့လည်း လူတယောက် ကြည့်လိုက်လို့ ကြိုက်တယ်၊ တခြား သူငယ်ချင်းတွေ လာပါဦး ဆိုပြီး တဆင့်စကား တဆင့် ပြောရင်းနဲ့ အဆင်ပြေ သွားမှာပါ။ မေး။ ။ ဒီဇာတ်ကားမှာဆိုရင် နာမည်ကြီး မင်းသမီး မသုံးဘဲ မင်းသမီးအနေနဲ့ဆို အသစ်ဖြစ်တဲ့ “အမွန်း”ကို ဘာကြောင့် သုံးထားတာလဲ။ ဖြေ။ ။ နာမည်ကြီး သုံးလို့ရှိရင် ကျနော်တို့ နာမည်ကြီးကိုပဲ လာကြည့်တာ ဖြစ်မှာပေါ့။ ဒီမှာက ရုပ်ရှင် Production Value ကို အဓိက သွားစေချင်တယ်။ ကြည့်တဲ့သူကိုလည်း အမြင်မှာ မင်းသား၊ မင်းသမီးနဲ့ လာကြည့်တာထက် ရုပ်ရှင်ကား ရိုက်ထားတဲ့ Production Value Over all ဒါရိုက်တာ ကောင်းတယ်၊ Script (ဇာတ်ညွှန်း) ကောင်းတယ်။ မင်းသား၊ မင်းသမီး ကောင်းတယ်။ ရိုက်ထားတဲ့ Setting တွေ၊ Costume (ဝတ်စုံ) တွေ အကုန်လုံး ကောင်းမှ ရုပ်ရှင်ကားကောင်း တကား ထွက်လာမယ်ဆိုတာ သူတို့ကို ကြည့်စေချင်တယ်။ အဲဒီအတွက်လည်း အရမ်းဟောင်းနဲ့ ကိုနိုင်းနိုင်းနဲ့ အရမ်းသစ်တဲ့ အမွန်းကို တွဲလိုက်တာ။ တွဲလိုက်တော့ အဲ့နှစ်ယောက် တွဲလိုက်ရင် တယောက်နဲ့ တယောက်က အဟောင်းကလည်း အသစ်ဆီကနေ သင်စရာရှိသလို အသစ်ကလည်း အဟောင်းဆီကနေ သင်စရာရှိတယ်။ အဲဒီလို တယောက်နဲ့ တယောက်ကို တည်ပေးလိုက်တာ။ တည်ပေးလိုက်တော့ သူတို့နှစ်ယောက်က ပိုပြီး ကြည့်ကောင်းသွားတာ။ Marketing (ဈေးကွက်) အရဆိုရင် အဟောင်း တယောက်ပါတော့ အဆင်ပြေတယ်။ အသစ်က သူ့ဘာသာသူ တွဲတက်သွားမှာဆိုတော့လေ။ နယ်မှာလည်း အရမ်းကြီး မစိမ်းဘူးဆိုတော့ အဆင်ပြေမှာပါ။ မေး။ ။ ဒီဇာတ်ကား အတွက်ကကော အချိန် ဘယ်လောက်ကြာ ကြိုတင် ပြင်ဆင်ခဲ့ရလဲ။ ဖြေ။ ။ ပြင်ဆင်တဲ့ အချိန်က Pre-Production ၃ လ၊ ရိုက်ကူးတာက ရက် ၉၀ (၃ လ) ဒါပေမယ့် ၃ လလုံး အပြည့် မရိုက်ဘူး။ ကြားထဲမှာ နားတာတွေ ရှိတယ်။ ဒါပေမယ့် နားနေတဲ့ အချိန်မှာ တခြားဇာတ်ကား ရိုက်ခွင့် မရှိဘူး။ နားရင် အပြည့်နား ပြီးရင် ပြန်ရိုက်။ Editing ကတော့ အချိန်ကြာတယ်။ နှစ်နဲ့ ချီပြီး အချိန်ယူထားပါတယ်။ မေး။ ။ ဒီရုပ်ရှင်ကို ရိုက်ပြီး မြန်မာ့ရုပ်ရှင် လောက အပြောင်းအလဲ ဖြစ်သွားစေမယ် ထင်လား။ အပြောင်းအလဲ ဖြစ်အောင် ရိုက်ထားလား။ ဥပမာ – နည်းပညာပိုင်းက အစပေါ့။ အပြောင်းအလဲဖြစ်အောင် ပြောင်းလဲပါစေတော့ ဆိုပြီး ရိုက်ထားတာတော့ မဟုတ်ဘူး။ ကျနော်တို့ တခုတည်းနဲ့ မပြောင်းလဲ နိုင်ဘူး။ ဒါပေမယ့် ပရိတ်သတ်က အမြင်မှာ ကြည့်လိုက်လို့ ဒီလိုကားမျိုး ကြိုက်တယ်ဆိုပြီး တောင်းဆို လာရင်တော့ ရိုက်တဲ့ ပုံစံတွေ ပြောင်းလဲလာမယ်လို့ ကျနော်ထင်တယ်။ ပြီးတော့ ပရိသတ်က ကြည့်လိုက်ပြီးတော့ မကြိုက်ဘူးဆိုတဲ့ Feedback မျိုး၊ အားမပေးဘူးဆိုရင် ဘယ်သူမှ မရိုက်တော့ဘူး။ အဲဒီတော့ ပထမဆုံး First Step က အရမ်း အရေးကြီးတယ်။ မေး။ ။ ဒီကားက ပြည်တွင်းမှာပဲ ပြမှာလား၊ နိုင်ငံတကာမှာကော ပြဖို့ ရည်ရွယ်ထားလား။ ဖြေ။ ။ ရည်ရွယ်ထားပြီးသားပါ။ ပြည်တွင်းမှာ ပြ၊ ပြပြီးတာနဲ့ အရင်ဆုံး First Step က စင်ကာပူ ဖြစ်လိမ့်မယ်။ ပြီးရင်တော့ ထိုင်း၊ ပြီးရင် သြစတြေးလျတို့မှာပါ ပြဖို့ အစီအစဉ်ရှိတယ်။ သြစတြေးကလျက တယောက်လည်း ပါတယ်။ စင်ကာပူက တယောက်လည်း ပါတယ်။ သူတို့ နှစ်ယောက်ရဲ့ အားနဲ့ ကျနော်တို့က အဲ့နှစ်နိုင်ငံပြမယ်။ ပြီးရင် ကိုနိုင်းနိုင်း ကလည်း US မှာ ရှိတဲ့အတွက် US မှာလည်း ပြမယ်။ စလုံးကတော့ အကြမ်းဖျင်း ပြောထားပြီးပြီ။ ထိုင်းကလူတွေလည်း ပြောထားပြီးပြီ။ ကျနော်တို့ ဒီဘက်က ထွက်တဲ့ ရလာဒ်ကို သူတို့က ကြည့်ချင်တာ၊ မြန်မာကားဆိုတော့လည်း မယုံရဲဘူး ဖြစ်နေတာ။ မယုံရဲတော့ ခေါ်ပြပြီး ဘယ်သူမှ လာမကြည့်မှာ စိုးရိမ်တာ။ တင်နေကျ ကားလည်း မဟုတ်ဘူးလေ။ ပြီးတော့ ကျနော်တို့က သူတို့နဲ့ အရမ်းကြီး အဆက်အသွယ် ချိတ်ပြီး တလတကား ပေးနိုင်တဲ့သူမျိုးလည်း မဟုတ်တော့ ကြားက ကွက်ပျောက် ဖြစ်နေတာ။ သူတို့ ပြတဲ့အခါကျ ပိုက်ဆံ ရပါ့မလားပေါ့။ အဲဒီတော့ မြန်မာနိုင်ငံမှာ အရင်ပြပြီးမှ သိရမှာ။ မေ။ ။ ဒီဇာတ်ကားက မြန်မာနိုင်ငံမှာ ပြတာအပြင် အခု နိုင်ငံတကာမှာပါ ပြဖို့ လုပ်နေပြီဆိုတော့ ပြည်တွင်း ဈေးကွက် အပြင် နိုင်ငံတကာ အထိပါ ထိုးဖောက်နိုင်မယ် ထင်လား။ ဖြေ။ ။ ထိုးဖောက်နိုင်မယ် ထင်လားဆိုတော့ ပထမအဆင့်က မြန်မာနိုင်ငံအတွင်းမှာပဲ မြန်မာတွေ အရင် ကြိုက်အောင် လုပ်ပြ။ ဒုတိယ အဆင့်က နိုင်ငံခြားမှာ နေတဲ့ မြန်မာတွေ ကြိုက်အောင် လုပ်ပြ၊ ပြီးတော့မှ နိုင်ငံတကာက ဖော်ရိန်နာတွေ မြန်မာကားကို အင်္ဂလိပ်စာတန်းထိုးနဲ့ ကြည့်တဲ့သူတွေ ကြိုက်အောင် လုပ်ပြရမှာ ဆိုတော့ ၃ ဆင့်ရှိတယ်။ အဲဒီ နိုင်ငံခြားမှာ နေတဲ့ မြန်မာတွေ ပြတဲ့ အဆင့်ကို ကျနော်တို့က တိုးနေတာ။ အဲ့အဆင့်ကိုပဲ လက်ခံအောင် ကျနော်တို့က မနည်း တိုးနေတာ။ အဲဒါရပြီဆို အဆင်ပြေတယ်။ အဲဒီနိုင်ငံတွေကနေ သူတို့ရဲ့ သူငယ်ချင်း ဖော်ရိန်နာ တွေကို ခေါ်လာနိုင်ပြီဆို ကျနော်တို့ နောက်တဆင့်ကို သွားလို့ရပြီ။ Global အဆင့်ပေါ့။ Global အဆင့်ကတော့ အရမ်း ဝေးသေးတယ်။ နိုင်ငံခြားမှာနေတဲ့ မြန်မာတွေပဲ မြန်မာစကား ပြောတဲ့ မြန်မာဇာတ်ကားကို လက်ခံဖို့တောင် ကျနော်တို့ တော်တော် ရိုက်ယူရမှာ။ မေး။ ။ ဒီဇာတ်ကားနဲ့ ပတ်သက်ပြီးတော့ကော ကိုယ့်ကိုကိုယ် ယုံကြည်မှု ဘယ်လောက်ရှိလဲ။ ဖြေ။ ။ ကျနော်တို့ကတော့ တတ်သလောက် မှတ်သလောက် အကုန်လုပ်ထားပေးတယ်။ အကုန်လုံး မချွင်းမချန် ခွန်အား၊ ငွေအား အကုန်ရှိသမျှ လုပ်ထားတယ်။ ပရိသတ်ဘက်က တုံ့ပြန်ချက်ကို ဘာရ ရမယ်ဆိုပြီး ကျနော်တို့ မှန်းမထားဘူး။ ပထမဆုံး First Time လုပ်တာဆိုတော့ မှားတာတွေ ရှိလိမ့်မယ်။ လိုအပ်တာတွေ ရှိလိမ့်မယ်။ လိုအပ်တာ ရှိရင်လည်း ကျနော်တို့က လူငယ်တွေပဲ Facebook ကနေ တိုက်ရိုက် “ဒီဟာ မကောင်းဘူး၊ ဒီဟာ ကောင်းတယ်” ပြောရင် Positive Feedback (အပြုသဘော ဝေဖန်အကြံပေးမှု) တွေကို ယူထားပြီး နောက်ရိုက်တဲ့ ကားတွေမှာ ပြင်သွားပြီး ကောင်းသထက် ကောင်းအောင် ပြင်သွားမယ်။ နောက်ထပ် အမှား ၂ ခေါက် မဖြစ်အောင်ပေါ့။ ကြိမ်းသေပေါက် နောက်ထပ် ၅ နှစ်၊ ၁၀ နှစ်ဆိုတဲ့ အချိန်အတွင်းမှာ ကျနော်တို့ရိုက်တဲ့ ရုပ်ရှင်တွေရဲ့ ကွာလတီတွေက တအားကြီး ပြောင်းလဲ သွားလိမ့်မယ်။ အဲ့အတွက် မြန်မာ့ရုပ်ရှင် လောကလည်း ပြောင်းလဲ သွားနိုင်တယ်။ ။ ဆက်စပ် သတင်းလင့်ခ် – “ဒုဋ္ဌဝတီကိုလွန်၍” ရုပ်ရှင်ကို လူငယ်စတိုင်နဲ့ အကောင်းဆုံး ဖန်တီးထားတယ်” ဆိုတဲ့ ဒါရိုက်တာ အာကာ The post “ဒုဋ္ဌဝတီကိုလွန်၍” ရုပ်ရှင်ဖန်တီးသူ၊ ဒါရိုက်တာ အာကာနှင့် တွေ့ဆုံခြင်း appeared first on ဧရာဝတီ.
Source : https://ift.tt/2GrLXgV
via IFTTT

No comments:

Post a Comment