Tuesday, July 26, 2016

www.7daydaily.com

နေစွမ်းအင်သုံး လေယာဉ်၏ ကမ္ဘာတစ်ပတ် ပျံသန်းမှု ခရီးစဉ် အောင်မြင်စွာ ပြီးဆုံး Tuesday, July 26, 2016 Solar Impulseသည် နေရောင်ခြည် စွမ်းအင်ကို သီးသန့် အသုံးပြုထားသည့် လေယာဉ် တစ်စီးအနေဖြင့် ပထမဆုံးအကြိမ် ကမ္ဘာတစ်ပတ် ပျံသန်းမှု အထမြောက် အောင်မြင်ခဲ့ပြီ ဖြစ်သည်။ ဘာထရန် ပစ်ကတ်ဒ် မောင်းနှင်လာသည့် လေယာဉ်သည် ဇူလိုင် ၂၆ ရက်တွင် အာရပ်စော်ဘွားများ ပြည်ထောင်စုနိုင်ငံ၊ အဘူဒါဘီမြို့သို့ အောင်မြင်စွာ ဆိုက်ရောက် ဆင်းသက်ခဲ့သည်။ Solar Impulseသည် အီဂျစ်နိုင်ငံ၊ ကိုင်ရိုမြို့တော်မှ ထွက်ခွာပြီး အဘူဒါဘီသို့ ရောက်ရှိလာခြင်း ဖြစ်သည်။ ပြီးခဲ့သည့်နှစ် မတ် ၉ ရက်က အဘူဒါဘီမှ စတင်ထွက်ခွာကာ အရှေ့ဘက်သို့ ဦးတည်ပျံသန်းခဲ့သော လေယာဉ်သည် ယခုအခါ အဘူဒါဘီသို့ ပြန်လည်ရောက်ရှိကာ ကမ္ဘာတစ်ပတ် ခရီးစဉ် အဆုံးသတ်ခဲ့သည်။ ထိုအတောအတွင်း Solar Impulseကို ဆွစ်ဇာလန်သား နှစ်ဦးက အလှည့်ကျ မောင်းနှင်ခဲ့ပြီး ခရီးအစိတ်အပိုင်း ၁၇ ခု ခွဲခြား ပျံသန်းခဲ့သည်။ ပစ်ကတ်ဒ်နှင့်အတူ အန်ဒရီ ဘော့ချ်ဘာ့ဂ်သည်လည်း သန့်စင်စွမ်းအင် အသုံးပြု လေယာဉ် နည်းပညာ ကဏ္ဍ၏ သမိုင်းမှတ်တိုင် ရေးထိုးမှုတွင် အဓိက အခန်းကဏ္ဍမှ ပါဝင်နိုင်ခဲ့သည်။ Solar Impulseသည် ကမ္ဘာတစ်ပတ် ပျံသန်းခဲ့ရာတွင် စတုတ္ထ ခရီးအစိတ်အပိုင်း၌ မြန်မာနိုင်ငံ၊ မန္တလေးမြို့တွင် ဆင်းသက်ခဲ့သေးသည်။ ကမ္ဘာတစ်ပတ် ပျံသန်းမှု၌ နေရောင်ခြည် စွမ်းအင်သုံး လေယာဉ်ငယ်လေးသည် တိုက်ကြီးလေးတိုက်၊ ပင်လယ်သုံးခုနှင့် သမုဒ္ဒရာ နှစ်ခုတို့ကို ဖြတ်ကျော်ခဲ့ရသည်။ လေယာဉ်၏ ဆက်တိုက် ပျံသန်းမှု အရှည်ကြာဆုံး ခရီးစဉ်မှာ ဂျပန်နိုင်ငံ၊ နာဂိုယာမှ အမေရိကန်နိုင်ငံ ဟာဝိုင်ယီထိ ပျံသန်းမှုဖြစ်ပြီး ၅၅၄၅ မိုင် ရှည်လျားခဲ့သည်။ ထိုခရီးစဉ်ကို ဘော့ချ်ဘာ့ဂ်က တာဝန်ယူကာ ၁၁၈ နာရီနီးပါး ဆက်တိုက် ထိန်းချုပ် ပျံသန်းခဲ့ရခြင်း ဖြစ်သည်။ ယင်းသည် လူတစ်ဦးတည်း အချိန်အကြာဆုံး ထိန်းချုပ်မောင်းနှင်သည့် ကမ္ဘာ့အချိန်အကြာဆုံး လေယာဉ် ခရီးစဉ် အဖြစ်လည်း စံချိန်တင်သွားစေခဲ့သည်။ ပစ်ကတ်ဒ်နှင့် ဘော့ချ်ဘာ့ဂ်တို့သည် Solar Impulse ပရောဂျက်ကို ဆယ်စုနှစ် တစ်ခုကျော်ကြာ အချိန်ယူ အကောင်အထည် ဖော်ခဲ့ရသည်။ ၎င်းတို့သည် ကမ္ဘာတစ်ပတ် ပျံသန်းမှုကို ပြီးခဲ့သည့်နှစ် ကတည်းက အပြီးသတ်နိုင်ရန် မျှော်လင့်ခဲ့သော်လည်း ရာသီဥတု အခြေအနေနှင့် အခြားသော အခက်အခဲများကြောင့် တိုးတက်မှု နှောင့်နှေးခဲ့ရသည်။ ၎င်းတို့ နှစ်ဦးက လေကြောင်းပျံသန်းရေး နည်းပညာတွင် သန့်စင်စွမ်းအင် ပိုမိုအသုံးပြုနိုင်စေရန် ရည်ရွယ်၍ ယခုခရီးစဉ်ကို အကောင်အထည် ဖော်ခဲ့ခြင်း ဖြစ်သည်။ Solar Impulseသည် အလေးချိန်အားဖြင့် ကားတစ်စီးထက် မပိုချေ။ သို့သော် လေယာဉ်တောင်ပံနှစ်ဖက်မှာ Boeing 747 တစ်စီး၏ တောင်ပံများထက်ပင် အလျားပိုရှည်သည်။ ထိုတောင်ပံများပေါ်တွင် ဆိုလာဆဲလ်ပေါင်း ၁၇၀၀၀ ကို မြှုပ်နှံတပ်ဆင်ကာ နေရောင်ခြည်ကို ခံယူစုဆောင်းခဲ့ခြင်း ဖြစ်သည်။ သို့သော် ဒီဇိုင်းပိုင်းနှင့် နည်းပညာပိုင်း စိန်ခေါ်မှုများကြောင့် လေယာဉ်ကို တည်ဆောက်ရာတွင် ရာသီဥတု အခြေအနေသည် ကြီးမားသည့် အခက်အခဲ တစ်ခုအဖြစ် တည်ရှိနေခဲ့သည်။ ကိုင်ရိုမှ ပျံသန်းသည့် နောက်ဆုံးခရီးစဉ်တွင် လေယာဉ်သည် အလွန်ခုန်ပေါက်နေခဲ့ပြီး ပစ်ကတ်ဒ် အနေဖြင့် ဆော်ဒီအာရေဘီးယား သဲကန္တာရပေါ်တွင် ပြင်းထန်သည့် လေစီးကြောင်း မငြိမ်သက်မှုများနှင့် တွေ့ကြုံခဲ့ရသည်။ Solar Impulse၏ လေယာဉ်မှူးခန်းသည် အများသုံး တယ်လီဖုန်းရုံ အရွယ်အစားမျှသာ ရှိသည်။ လေယာဉ်မှူးများ အနေဖြင့် အလွန်မြင့်မားသည့် နေရာများတွင် ပျံသန်းချိန်၌ အောက်စီဂျင် မျက်နှာဖုံးများကို တပ်ဆင်ခဲ့ရသလို ခရီးရှည် ပျံသန်းမှုများတွင်လည်း တစ်ကြိမ်လျှင် မိနစ် ၂၀ မျှသာ အိပ်စက်ခွင့် ရကြကြောင်း သိရှိရသည်။ #7day daily Ref: BBC
Source : http://ift.tt/2aaY7gg
via IFTTT

No comments:

Post a Comment